۱۳۸۷ فروردین ۶, سه‌شنبه

سرنای شب عید

حسین پویا
نوروز 1387

ساز و دهل عید توقیف شد!!

"ایران دیدبان"؛ سایت خوشنام وزارت خیلی خوشنام اطلاعات رژیم دانشمندان آخوند (یا آخوندهای دانشمند) در باره جشن نوروز نوشته است:
"بیتردید نوروزی چنین مبارك و میمون برای ملت بزرگ ایران، حقد و كین نفرتانگیز و زشت دشمنان ِ حقیر و منحوسی مانند باند ........ رجوی را به نشانهی تیرهبختی مردهدلی دوچندان كرده و میكند و از اینرو نیازی به یادآوری نگونبختیها و سرافكندگیهای آنان در سالی كه گذشت نمیباشد و چشمها را باید بر سیاهی و زشتیها بست و به یمن و پاقدم این نوروز بزرگ، عید نوروز را به تكتك ایرانیان و آنانی كه قلبشان برای ایران در هر گوشه از دنیا میتپد تبریك گفت و آرزوی سلامتی وخوشی برای آنان داشت كه این بزرگترین نفرین برای بدخواهان این مرز و بوم است."
اما بی بی سی که احتمالا این گلاب پراکنی "ایران دیدبان" را ندیده و یا هنوز ندیده، گفته است:
" بی بی سی نوروز 87: برای نخستین بار پس از سالها و بی آنکه روز اول فروردین با هیچیک از ایام سوگواری قرین باشد، نغمه باستانی نوروزی هنگام تحویل سال از هیچیک از شبکه های تلویزیونی ایران پخش نشد."
در همین راستا توجه شما را به استراق سمعی که خبرنگار فضول "کلاغ پرس"، یکی دو روز قبل از عید، از تلفن مخصوص ولی فقیه نظام با رئیس جمهور خوش تیپ نورانی به عمل آورده جلب می کنیم:

سیدعلی :
پسرجان تو سه سال است رئیس جمهوری. معلوم است چه غلطی میکنی که هنوز نتوانسته ای برای عید نوروز فکری بکنی و بساطش را جمع بکنی؟
احمدی نژاد:
حاج آقا ما بخدا هرکاری تونستیم کردیم. امسالم گفتیم که این ساز و دهلی را که موقع سال تحویل می زنند دیگه نزنند. بجاش اگه میتونن دو سه تا نقاره چی بیارن نقاره بزنند.

سیدعلی:
احمق جان اصلا چه لزومی داره که موسیقی پخش بشه. این کارا مال ما نیس. اینا مال این زردشتیهاست. بگذارید خودشون توی دهاتشون هرکاری میخوان بکنند. نباید این مسائل به تلویزیون کشیده بشه.

احمدی نژاد:
چشم حاج آقا. من خودم میرم توی تلویزیون اینا رو توضیح میدم. اصلا عید نوروز باید بساطش ورچیده بشه. معنی نداره که یک موضوعی که هیچ ربطی به اسلام نداره اینجوری بزرگ بشه و ملت ساز و دهل راه بندازن و برن عید دیدنی. مگه در کشورهای اسلامی عید نوروز دارن؟ اونا عید قربان و عید فطر رو جشن میگیرن. ماهم باید همون کار را بکنیم.

سیدعلی:
پسرجان مزخرف میگی چرا. هزار و چهارصد ساله که از من و تو گنده تراش نتوانستن عید نوروز را از بین ببرند. تنها کاری که تونستن بکنن اینه که یک کمی اسلامیش بکنند. ما باید بیشتر اسلامیش بکنیم.

احمدی نژاد:
چشم حاج آقا. اسلامیش می کنیم. خودم میرم توی تلویزیون و اسلامیش میکنم.....اه...... چطوره بگیم که عید نوروز سالگرد تولد پیغمبر اسلام و حضرت علی علیه السلام و دوازده امام شیعیان بوده.

سیدعلی:
پسر جان صد دفه به تو گفتم اینقدر زولوبیا بامیه نخور خنگ میشی. بازم گوش نکردی. احمق جان هزار و چند صد سال است که مسلمانها و بخصوص شیعیان توی کتابهاشون نوشتن و سر منابر و در نمازهای جمعه و شنبه و یکشنبه هم گفته اند که تولد پیغمبر اسلام و حضرت امیر و ائمه اطهار چه روزهایی بوده و همه میدونن که هیچ ربطی به عید نوروز نداره. اقلا یه چیزی بگو که مچت را نگیرند.

احمدی نژاد:
چشم حاج آقا....اه... آها یک چیز خوب یادم اومد. ما یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر داریم که فقط چند نفرشون رو میدونیم که کی به دنیا اومدن. چطوره اعلام کنیم که از تولد حضرت آدم تا پیغمبر یکصد و بیست و سه هزارو نهصدو نودم همه شون تولدشون عید نوروز بوده؟

سیدعلی:
نه بابا. تو مثل اینکه اونقدرها هم که من فکر میکردم احمق نیستی. پس یه چند تا جعبه از اون زولوبیا ها را هم برای ما بیار. پیشنهاد خوبیه. اما این را که بگی یکوقت نماینده این زرتشتی های مجوس نرن توی مجلس سر و صدا راه بندازن.

احمدی نژاد:
کدوم نماینده حاج آقا؟ اینا دیگه در مجلس نماینده نخواهند داشت.

سیدعلی:
مرد حسابی دوباره که چرند گفتی. طبق قانون اساسی ما، اینا همیشه در مجلس یک نماینده خواهند داشت.

احمدی نژاد:
نخیر حاج آقا دیگه ندارن. یعنی در واقع اینم از محسنات و خیرات شورای نگهبان خودتونه.

سیدعلی:
منظورت چیه؟

احمدی نژاد:
هیچی حاج آقا! از قول روزنامه اعتماد ملی براتون میگم که عرض کنم که
روزنامه اعتمادملی در شماره امروز خود نوشت ، شنيديم كه‌ كوروش نيكنام نماينده زرتشتيان مجلس با استناد به بند ۱ ‌ماده ۲۸ كه براساس آن انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد اعتقاد و التزام عملي به اسلا‌م و نظام مقدس جمهوري اسلا‌مي ايران داشته باشند توسط هيات نظارت رد صلا‌حيت شده است.

سیدعلی:
یعنی چی که اعتقاد و التزام عملی به اسلام نداشته؟ این بابا که اصلا مسلمون نیست!! این مزخرفات دیگه چیه؟ اگرشورای نگهبان واقعا این را گفته باشد باید دستشون را بوسید.

احمدی نژاد:
مسئله مسلمون بودن یا نبودنش نیست حاج آقا. مسئله این است که این یارو واقعا اعتقادی به اسلام و ولایت فقیه نداره. اینهمه سال نماینده بوده اما حتی نتونسته یک نفر از این مجوسا رو مسلمون بکنه. بله حاج آقا. اینو خودمون دستور دادیم تحقیق کنن و پرونده ش رو در آوردیم.

سیدعلی:
آفرین پسر. از قدیم گفتن که یک مرید خر بهتر از هزارتا چاه نفته. به کارت ادامه بده. برو توی تلویزیون همینها را بگو. اون موزیک را هم بگو امسال پخش نکنن. همون ساز و دهل را میگم. با وجود مریدایی مثل تو ما شاید بتونیم نوروز را هم اسلامیش بکنیم. وقتی توی سازمان ملل دور سر تو هاله نور پیدا میشه. نوروز هم روز تولد همه ی پیغمبران غیر اولوالعظم است.

احمدی نژاد:
حاج آقا اگه اجازه بدین یک چیزایی هم در باره پیشرفتهای اقتصادیمون در پیام عیدمون بگیم.

سیدعلی:
مثلا چی میخوای بگی؟ بازم میخوای چاخان بکنی؟

احمدی نژاد:
میخوایم بگیم که:
«اقتصاد ايران از رشد بالایی برخوردار بوده و به سبب ايجاد اشتغال برای بيکاران، نرخ بيکاری در ايران تک رقمی شده است.»

سیدعلی:
در مورد گرانی چه نظری داری؟

احمدی نژاد:
کدو گرانی حاج آقا؟ درسه که ما یک کمی تورم داشتیم. اما گرانی نداشتیم. اینا شایعات ضد انقلابه.

سیدعلی:
ببینم پسرجان تو تحصیلات حوزه ای داری؟

احمدی نژاد:
نخیر حاج آقا. ما از همین دانشگاه های خودمون دکترا گرفتیم. چطور مگه؟

سیدعلی:
این رویی که تو داری نمیخوره که مال دانشگاه باشه. فکر کردم حتما توی حوزه یک دوره هایی رو گذروندی. این حرفها رو بده سایت "ایران دیدبان" هم چاپ کنه. بزار همه بدونن که رئس جمهور ما چه تحفه ایست. ضمنا حتما یادآوری کن که این را هم دوباره بنویسند که:
" .....چشمها را باید بر سیاهی و زشتیها بست و به یمن و پاقدم این نوروز بزرگ، عید نوروز را به تكتك ایرانیان و آنانی كه قلبشان برای ایران در هر گوشه از دنیا میتپد تبریك گفت و آرزوی سلامتی وخوشی برای آنان داشت كه این بزرگترین نفرین برای بدخواهان این مرز و بوم است."
مکالمه قطع میشود.
-----------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: